Följ Semper AB

Pressmeddelanden

Semper återkallar Fullkornsvälling mild med havre från 8 mån, 5L

Semper återkallar Fullkornsvälling mild med havre från 8 mån, 5L

Pressmeddelanden   •   Feb 25, 2021 08:15 CET

Semper återkallar Fullkornsvälling mild med havre från 8 månader, på grund av kvalitetsavvikelse. Återkallelsen gäller förpackningar med bäst före datum 16.10.2021

Semper etablerar eget logistikcenter i Götene

Semper etablerar eget logistikcenter i Götene

Pressmeddelanden   •   Feb 02, 2021 09:57 CET

Semper fortsätter att investera i Götene och storsatsar nu på att etablera ett helt nytt centrallager i Götene. Logistikcentret möjliggör ökad flexibilitet och förbättrad service till alla kunder i Norden och Europa.

Nu lanseras Oat bowl, ett gott och mättande mellanmål.

Nu lanseras Oat bowl, ett gott och mättande mellanmål.

Pressmeddelanden   •   Okt 19, 2020 10:51 CEST

Lagom till hösten lanseras mellanmålet Oat bowl, i två goda varianter, en med kokos och mango och en med äpple och kardemumma. Det perfekta mellanmålet till höstens alla utflykter som kan serveras både kall och varm. En helt ny produkt på marknaden för barn 8 mån- 3år.

Hållbara och trygga livsmedel till våra barn

Hållbara och trygga livsmedel till våra barn

Pressmeddelanden   •   Jun 16, 2020 16:49 CEST

Att visa på och kommunicera goda exempel är ett viktigt sätt att utöva hållbarhetsarbetet. Semper arbetar aktivt med att bidra till en minskad miljöpåverkan i värdekedjan. För tredje året i rad presenterar Semper sin hållbarhetsredovisning som definierar tydliga och mätbara mål, strategier och nya visioner för framtiden.

Semper Barnmat helt utan palmolja

Semper Barnmat helt utan palmolja

Pressmeddelanden   •   Maj 26, 2020 12:23 CEST

​Under det senaste året har Semper som är marknadsledande på barnmat i Norden fasat ut palmolja i hela sortimentet för barnmat. Detta som ett led i att erbjuda så hållbar, näringsrik och god mat som möjligt. 2020 lanserar företaget ett åtagande där all barnmat ska vara fri från palmolja, och därmed har företaget en tydlig policy för palmolja.

Semper lanserar Dryckis, en ny ekologisk fruktdryck för barn.

Semper lanserar Dryckis, en ny ekologisk fruktdryck för barn.

Pressmeddelanden   •   Apr 28, 2020 11:02 CEST

Nu i vår lanserar Semper barndrycken som heter "Dryckis", det är en ekologisk fruktdryck speciellt anpassad för mindre barn. Dryckis är den första klämpåsen på marknaden för dryck, en ny innovativ förpackning med spill-fri öppning/pip. Dryckis är en mild fruktdryck utan tillsatt socker som är berikad med vitamin C och järn. Dryckis finns i tre smakvarianter; äpple, jordgubb och mango.

Semper återkallar BabySemp1 Lemolac SensiPro

Semper återkallar BabySemp1 Lemolac SensiPro

Pressmeddelanden   •   Mar 30, 2020 15:31 CEST

Semper återkallar BabySemp1 Lemolac SensiPro, 700g på grund av kvalitetsavvikelse. Återkallelsen gäller förpackningar med bäst före datum 11-04-2021 Lot nr:0017

Organix lanserar ny barnmatsförpackning av växtbaserat material.

Organix lanserar ny barnmatsförpackning av växtbaserat material.

Pressmeddelanden   •   Jan 22, 2020 13:28 CET

I början av 2020 kommer Organix gå över till ett nytt växtbaserat förpackningsmaterial på hela sortimentet av klämpåsar, som ett av de första barnmatsföretagen i Europa. Genom att byta ut den aktuella förpackningen mot den nya, kommer Co2-avtrycket att reduceras med 59% och leda till en minskning med 54 ton petroleumbaserad plast per år.

Limited Edition kommer till den glutenfria kategorin - Pepparkakor Apelsin!

Limited Edition kommer till den glutenfria kategorin - Pepparkakor Apelsin!

Pressmeddelanden   •   Nov 13, 2019 14:15 CET

Helt ny smak och design i begränsad upplaga. Nu flyttar den stora favoritsmaken bland pepparkakor, in i det glutenfria sortimentet. Nyheten som innebär att alla glutenintoleranta får ytterligare möjlighet till variation, och god smak.

Grönt är skönt, Semper ser till att barnmatshyllan blir grönare.

Grönt är skönt, Semper ser till att barnmatshyllan blir grönare.

Pressmeddelanden   •   Okt 02, 2019 13:46 CEST

Intresset för vegetarisk kost ökar markant. 1 av 4 svenskar uppger att de äter vegetarisk mins två gånger i veckan*. Dessa flexitarianer, som äter kött men medvetet väljer vegetariskt regelbundet, står för det största lyftet inom vego-trenden.