Följ Semper AB

Matig nyhet i klämpåse från Semper

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2016 18:01 CEST

Barnfamiljernas favorit, klämpåsen, kommer nu i en helt ny och matigare variant. Det är Semper som står bakom recepten på fem härliga maträtter i klämpåse. De är lagade på de finaste råvarorna, utan konserveringsmedel, tillsatser eller andra konstigheter. Enkla att ta med när man vill ge sin bebis en mättande, god och näringsmässigt anpassad måltid.

– När man matar sin bebis någon annanstans än hemma, är klämpåsen lättare att ta med än våra klassiska glasburkar. De är också enkla att mata ur utan kladd och man kan äta dem antingen kalla eller uppvärmda i vattenbad, säger Madeleine Karlsson, som är produktchef på Semper.

Klämpåsarnas popularitet fortsätter att växa på den svenska barnmatsmarknaden. De senaste åren har Semper lanserat nyhet på nyhet i klämpåse; från goda och mättande grötar till gröna smoothies i spännande smaker. De nya maträtterna i klämpåse är en helt ny variant av klämpåse som Semper är ensamma om på de svenska barnmatshyllorna.

– Många föräldrar har frågat efter mer mättande klämpåsar, så därför tog vi fram recept på våra populäraste maträtter och lanserar dem nu i klämpåse, säger Madeleine.

Rätterna som är först ut är Lasagne, Spagetti Bolognese, Couscous med kyckling, Moussaka samt Ris & kyckling med grönsaker. Alla är rekommenderade från 6 månader och uppåt. Produkterna kommer ut i butik i april och cirkapriset är 12,90 kronor.

SEMPER är ett av Sveriges mest välkända varumärken och erbjuder goda och näringsriktiga produkter som är bekväma och skapar trygghet hos konsumenterna. Semper har idag två kategorier: Semper Barnmat och Semper Glutenfritt. Målet är att vara en ledande aktör i Norden inom dessa kategorier. Omsättningen är cirka 1,5 miljarder SEK och Semper har cirka 200 medarbetare i Sundbyberg, Götene och Falun. Semper ingår i det internationella konsumentvaruföretaget Hero Group med drygt 4 300 medarbetare i 30 länder. Läs mer på www.semper.se